Handelsbetingelser

Ved køb af rengøringsydelser hos Renvia Rengøring accepterer du samtidig nedenstående handelsbetingelser.
​Læs dem derfor grundigt.

Erhvervskunder

1. Betaling

Følgende er gældende med mindre andet aftalt. Alle priser er inkl. moms, materialer, kørsel og forsikring. Faktura fremsendes en gang om måneden ved månedens udgang, med betalingsfrist på mellem 8 og 14 dage netto. Alle priser er inkl. parkering på maks. 25kr. pr rengøring, såfremt der er betalingparkering. Øvrig parkeringsomkostning vil blive faktureret oven i prisen for selve rengøring og vil fremgå tydeligt af fakturaen. Netbank overførsel er gratis. Ved køb af ekstra ydelser eller timer, bliver der rundet op til nærmeste kvarter.

2. Prisreguleringen

Prisreguleringen sker hvert år på grundlag af udviklingen i Danmarks Statistiks (i) nettoprisindeks (vægtes med 30 %) og (ii) lønprisindeks for den private sektor (vægtes med 70 %). Reguleringen udgør dog altid minimum 2% (to procent) pro anno (med oprunding til nærmeste hele krone). Regulering sker hvert år den 1.marts, første gang den 1.marts 2022 Regulering sker på basis af udviklingen i prisindekserne i de fire seneste kalenderkvartaler forud for det kalenderkvartal, hvori reguleringen skal træde i kraft. Hvis Danmarks Statistik ophører med at offentliggøre nettoprisindekset, skal vederlagene i stedet reguleres efter det af Danmarks Statistik (subsidiært af andre institutioner) offentliggjorte indeks eller pristal, der bedømt ud fra beregningsmetoden mest ligner nettoprisindekset.

3. Minimumsfakturering, effektiv arbejdstid og materialer

Vores minimumsfakturering er 2 timer og 30 minutter. Dvs. tager den aftalte opgave mindre end 2 timer og 30 minutter, så vil fakturaen stadig lyde på 2 timer og 30 minutter. Vi fakturerer derudover pr. påbegyndt halve time.

Den effektive rengøring ved en aftale på 2 timer og 30 minutter, vil typisk ligge på omkring 2 timer og 15 minutter, da tiden tæller fra din rengøringsassistent har parkeret bilen hos dig og til vedkommende atter sidder i bilen igen.

Derudover fakturere vi 15kr. for materialer pr. rengøring for vedligeholdelsesrengøring, med undtagelse for førstegangsrengøring hvor prisen for materialer kan være højere grundet genstridige kalkaflejringer og sanering af skimmelsvamp i bruseniche og badekar.

4. Tilfredshedsgaranti og klagemuligheder

Mindre klager skal være os i hænde inden for 12 timer, og skal give os mulighed for at rette op på klagen inden for 24 timer. Er der tale om kontinuerlige klager, eller den type klager som uundgåeligt vil springe den aftalte tidsramme for rengøring, så skal vi sammen have dialogen omkring evt. udvidelse af den i forvejen aftalt tidsramme, for at rengøring kan blive tilfredsstillende fremadrettet, således evt. fremtidige klager undgås og samarbejdet kan fortsætte gnidningsfrit.

Eksempler på de ofte mere tidskrævende rengøringsopgaver som ikke er en del af fast rengøring og skal planlægges efter forudgående aftale, er: afkalkning af genstridige kalkaflejringer og sanering af skimmelsvamp på badeværelser, affedtning af undersiden af emhætte samt filtre, indvendig rengøring af ovn, køleskab, fryser, skabe og skuffer, affedtning af køkkenskabe ovenpå, særligt hvis køkkenet er udstyret med gaskomfur.

5. Helligdage

Der udføres som udgangspunkt ikke rengøring på helligdage og juleaftensdag. Vi forbeholder os dog retten til at tilbyde vores service alligevel. Vi forbeholder os ret til at aflyse rengøringer mellem jul og nytår (nytårsdag inklusiv). Rengøring vil følge sin normale plan og skubbes ikke.

6. Aflysning af planlagt og aftalt rengøring

Ved aflysning af en planlagt rengøring inden for 14 dage faktureres det fulde beløb. Ved aflysning tidligere end 14 dage før, faktureres der ikke for den pågældende rengøring.

Ønsker du eksempelvis at aflyse din rengøring, der skulle have være foretaget mandag d. 20. september kl.10:00, så skal du give besked om aflysning senest mandag d. 6. september kl.10:00.

Aflysning senere vil resultere i en faktura på det fulde beløb for den pågældende dag.

Aflysning skal ske ved opkald til vores hovednummer på tlf. 52 63 09 29 for blive betragtet som værende gyldig. Aflysning via SMS/e-mail vil som udgangspunkt ikke blive betragtet som gyldig aflysning og vi vil derfor fakturere det fulde beløb for den pågældende dag. Årsagen er, at SMS’er og e-mails alt for ofte ikke kommer frem og vi derfor alligevel møder op på adressen.

7. Ændring af rengøringsydelsen og tillægsydelser

​Du kan fremsætte ønsker om mindre ændringer til rengøringsydelsen ved henvendelse til Renvia Rengøring. Alle mindre ændringer skal varslers minimum 48 timer før planlagt rengøring, ellers kan vi desværre ikke nå og tage højde for ønskede ændringer før den næste planlagte rengøring. Mindre ændringer udløser ikke merpris.

Større ændringer til rengøringsydelsen såsom, rengøring og afspritning af køleskab, rengøring af ovn, rengøring af køkkenskabe indvendigt, komplet affedtning af emhætte samt filtre, afkalkning af genstridige kalkaflejringer og sanering af skimmelsvamp på badeværelser, affedtning af køkkenskabe ovenpå særligt hvis køkkenet er udstyret med gaskomfur, og andre lignede tidskrævende ydelser. Disse tillægsydelser skal varsles minimum 7 dage før planlagt rengøring, for at vi skal kunne afsætte ekstra tid den pågældende dag, samt forventningsafstemme merpris med kunden for en bestemt tillægsydelse.

8. Specialtilbud på første rengøring

Med udnyttelse af specialtilbud på første rengøring vil dette blive faktureret, hvis kunden opsiger aftalen inden for et år. Det samme gælder, hvis kunden bliver opsagt af os pga. misligholdelse af aftalen om fast rengøring eller uoverensstemmelser.

9. Erhvervskunders nøgler og alarmer

Rengøringsfirmaet Renvia Rengøring erstatter KUN bortkomne nøgler, men ikke omlægning af låsesystemer og/eller udskiftning af låse. Vi benytter kodesystem, så hver nøgle er unik og umulig at knytte til kundens firma adresse.

Kunden skal som udgangspunkt udlevere nødvendige nøgler og evt. alarmkode til rengøringsfirmaet Renvia Rengøring, med mindre andet er aftalt, og så kvittere vi med en nøgleudleveringskvittering samt kvittering på modtaget alarmkode, med en underskrift.

Det er kundens eget ansvar og sørge for der er fri adgang til firmaet, og/eller at alarm bliver frakoblet.

Bliver rengøringsassistent forhindret i at komme ind i firmaet og foretage aftalt rengøring så vil det resultere i en faktura på det fulde beløb for den pågældende dag.

10. Forsikring

Rengøringsfirmaet Renvia Rengøring har alle lovpligtige forsikringer, og alle medarbejdere er desuden forsikrede

11. Skader

Reklamation vedr. skader skal sendes på mail til info@renvia.dk med billeder samt forklaring.

Betonbordplader m.v. erstattes ikke ved skade, da skader kan ske ved brug af normale sæber.

PH-lamper i glas og Vilhelm Lauritzen lamper og andre dyre designer lamper. Da disse lamper er meget skrøbelige og går let i stykker, gør vi dem ikke rene. Hvis der fra kundens side er ønske om dette, frasiger vi os ansvaret herom. Der skal fra kundens side oplyses om disse lamper, så vi kan notere dette.

Derudover er det kundens eget ansvar og informere os om, kunstmalerier, spejle, hylder, borde, stole, mv. som ikke hænger så godt fast eller ikke kan stå fast og muligvis vakler, så vi er ekstra forsigtige under rengøring, bliver vi ikke informeret om dette i tide og noget af det gå i stykker frasiger vi os ansvaret herom.

12. Ændringer i kontaktoplysninger

Du er som kunde forpligtet til at give Renvia Rengøring besked, hvis der sker ændringer i dine telefonnumre eller e-mail adresser, da den løbende kommunikation og fakturering sker via e-mail, telefonsamtaler og SMS'er.

13. Vores medarbejdere

Har ren straffeattest.

Er fuld forsikrede.

Anvender arbejdstøj med logo.

Er fuldtidsansat.

Taler Dansk eller Engelsk.

14. Opsigelse af rengøring

Erhvervskunder har to måneders opsigelsesvarsel fra dagen for sidst udført rengøring.

Opsigelse skal ske ved opkald til vores hovednummer på tlf. 52 63 09 29 for at blive betragtet som værende gyldig.

Opsigelse via SMS/e-mail vil som udgangspunkt ikke blive betragtet som gyldig opsigelse og vi vil derfor fakturere det fulde beløb for den pågældende dag. Årsagen er, at SMS’er og e-mails alt for ofte ikke kommer frem og vi derfor alligevel møder op på adressen.

Derfor skal du vælge os!

Der er mange grunde til at vælge Renvia Rengøring

Er du inter​esseret?

Få et godt tilbud ->

Fast rengøringsassistent

​Udover en fast rengøringsassistent så er Renvia Rengøring indehaver altid med i marken i rotation. Ved at vore kunder har den samme rengøringsassistent hver gang, sikrer vi, at I altid får det samme høje kvalitetsniveau. Rammes rengøringsassistenten tilfældigvis af sygdom, møder Renvia Rengøring indehaveren op til rengøring i stedet og klarer opgaven med et smil.

Ingen underleverandør

Hos Renvia Rengøring udfører vi altid al rengøring selv, og det er vi stolte af. For rengøring er VORES spidskompetence. Vi indgår derfor kun de aftaler, vi kan nå at tage hånden om uden at gå på kompromis med kvaliteten. Kun ved ikke at bruge underleverandører, kan vi sikre den samme høje kvalitet hver gang! Og det er alle vores kunder særligt glade for.

Direkte og tæt kontakt

Hos Renvia Rengøring er I sikret en meget tæt kontakt med absolut kort afstand mellem ord og handling. Al kommunikation foregå direkte med indehaveren uden mellemled. Initial rengøring udføres altid af indehaveren. Rutinerengøring overtages med tiden af en fast rengøringsassistent. Det sker, når vedkommende har lært jeres helt specifikke krav og behov udenad.

Anmeldelser

Det siger kunder om Renvia Rengøring

​​​​★★★★★​​

"Det er bare det bedste rengøringsfirma, jeg har haft"

De er utroligt grundige og skifter sengetøj for mig da jeg er for svag til selv og gøre det, og de aftaler, vi har indgået, bliver overholdt. 

Herudover oplever jeg en fantastik god kommunikation med firmaet, de svarer hurtigt på alle henvendelser. 

Dagen før rengøringen modtager jeg et opkald med hvilket tidspunkt de kommer, for jeg kan ikke det der med SMS'er. 

Jeg føler mig fuldstændig tryg ved, at Renvia Rengøring og deres team har adgang til mit hjem..

Birthe Iversen (Pensionist)

​​​​★★★★★​​

"Jeg kan varmt anbefale Renvia!"

Vi henvendte os til flere rengøringsfirmaer og Renvia Rengøring var det rengøringsfirma, som kom med et skarpt bud og en klar tilbagemelding. Vi havde en mega god opstart. 

Vi har nu brugt Renvia Rengøring i halvandet år, og rengøringskvaliteten er fortsat helt i top. 

Vi får gjort rent hver 14 dag, og det fungerer rigtig godt for os. Vi er en børnefamilie med to børn og hund.

Vi har fast tilknyttet Vanja som taler perfekt engelsk. Hun er super professionel, og der er perfekt rent, hver gang hun har været her.

Alberte Olivia Busch (Husmor)

​​​​★★★★★​​

"De er meget servicemindede, og kvaliteten er altid i orden"

Vi har nu brugt Renvia Rengøring i 3 år, og det fungerer rigtig godt. 

Vi driver en tandlægeklinik i indre by, med mange patienter dagligt, ind og ud konstant. 

Vi har haft flere forskellige rengøringsfirmaer, der har gjort rent i vores klinik, men Renvia Rengøring har været den bedste investering lige siden! 

Efter de første gange kontaktede Renvia Rengøring os og spurgte om, vi var tilfredse, eller om der var ting, vi ønskede tilpasset. Kan kun anbefales!

Henrik Sørensen (Klinikejer)

Se flere anmeldelser på Facebook​

Skriv til os

​Skal ​​vi udarbejde
​et godt tilbud?

Udfyld formularen og vi vender tilbage inden for 24 timer. ​

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

​Har du yderligere spørgsmål?

​Find vores kontaktoplysninger herunder.

Kontaktoplysninger

​Renvia Rengøring​

Herstedvang 8, 2620 Albertslund

Kontakt os

​Telefon: 52 63 09 29

E-mail: info@renvia.dk

Telefontider

Mandag - fredag: 08.00 - 16.00

Lørdag og søndag: lukket