9. Dagbytte og ændring af fast dag for rengøring
Der kan opstå situationer for os alle, hvor man har behov for at bytte fast dag for rengøring til en anden dag en gang i mellem, dette er selvfølgeligt muligt, men det kræver en del planlægningsarbejde fra vores side idet vi gør rent i mange hjem hver dag. Derfor skal disse ændringer varsles minimum 7 dage før fast dag for rengøring, hvis vi skal have en chance for at imødekomme ønsket om dagbytte. Vi kan desværre ikke yde garanti for at dagbytte vil være mulig hver evig eneste gang, men de fleste gange vil det være muligt.
Ønsker man derimod et permanent dagbytte af fast dag, så skal man varsle minimum 14 dage før, så vi kan nå og planlægge i tide.
10. Ændring af rengøringsydelsen og tillægsydelser
Du kan fremsætte ønsker om mindre ændringer til rengøringsydelsen ved henvendelse til Renvia Rengøring. Alle mindre ændringer skal varslers minimum 24 timer før planlagt rengøring, ellers kan vi desværre ikke nå og tage højde for ønskede ændringer før den næste planlagte rengøring. Mindre ændringer udløser ikke merpris.
Større ændringer til rengøringsydelsen såsom, rengøring og afspritning af køleskab, rengøring af ovn, rengøring af køkkenskabe indvendigt, komplet affedtning af emhætte samt filtre, afkalkning af genstridige kalkaflejringer og sanering af skimmelsvamp på badeværelser, affedtning af køkkenskabe ovenpå særligt hvis køkkenet er udstyret med gaskomfur, og andre lignede tidskrævende ydelser. Disse tillægsydelser skal varsles minimum 7 dage før planlagt rengøring, for at vi skal kunne afsætte ekstra tid den pågældende dag, samt forventningsafstemme merpris med kunden for en bestemt tillægsydelse.
11. SMS-service
Vores SMS-service, hvor vi giver kunden mulighed for at modtage en SMS om, hvad tid vi kommer dagen efter, er altid plus/minus en time. Man kan ikke ændre tiden, da SMS kun er information og giver ikke mulighed for at ændre. Vi planlægger daglig køre rute efter kortets mulig afstand mellem hver husstand. Vi vil dertil løbende optimere vores daglige køre ruter i forsøg på at nedbringe køretiden mellem husstande til et minimum. Det er sjældent det sker, men på trods af vi planlægger og varsler mødetiden aftenen før, så kan der opstå uforudsete hændelser på selve dagen, såsom trafikprop, strømsvigt, der bliver lukket for vand og lignede, når sådanne tilfælde opstå så rokker det ved samtlige mødetider for dagen, og her vil vi straks varsle igen naturligvis.
12. Privatkunders nøgler og alarmer
Rengøringsfirmaet Renvia Rengøring erstatter KUN bortkomne nøgler, men ikke omlægning af låsesystemer og/eller udskiftning af låse. Vi benytter kodesystem, så hver nøgle er unik og umulig at knytte til bopæl.
Alle private rengøringskunder der bor i hus eller rækkehus skal have en nøgleboks sat op så vidt muligt.
Ønsker kunden og udlevere en nøgle til rengøringsfirmaet Renvia Rengøring så kvittere vi med en nøgleudleveringskvittering med underskrift.
Rengøringsfirmaet Renvia Rengøring vil altid sende en SMS-besked eller foretage et opkald aftenen før planlagt rengøring, for at påminde kunden om at huske og lægge en nøgle og evt. alarm fjernbetjening et på forhånd aftalt sted, så rengøringsassistenten kan låse sig selv ind i hjemmet, og foretage aftalt rengøring i de tilfælde der ikke måtte være nogen hjemme til at åbne op. Efter endt rengøring vil rengøringsassistent lægge nøglen tilbage samme sted eller lægge nøglen i postkassen, afhængigt af aftalen med kunden.
Det er kundens eget ansvar og sørge for der er fri adgang til hjemmet, og/eller at huske og lægge nøglen ud og sørge for evt. alarm frakobling bliver mulig, enten ved at kunden selv frakobler alarm eller lægger alarmbrik/fjernbetjening sammen med nøglen så rengøringsassistent selv kan låse sig selv ind og frakoble evt. alarm.
Bliver rengøringsassistent forhindret i at komme ind i hjemmet og foretage aftalt rengøring så vil det resultere i en faktura på det fulde beløb for den pågældende dag. Vi vil dog herefter på kundens anmodning se på mulighederne for komme ud til kunden en af de nærmeste dage i stedet, kunden skal i den forbindelse være OBS på, at vi har faste aftaler alle dage hvorfor det vil være svært og frigive ekstra timer, men vi vil under alle omstændigheder prøve på det så vi så vidt muligt undgår at kundens penge går til spilde.
13. Forsikring
Rengøringsfirmaet Renvia Rengøring har alle lovpligtige forsikringer, og alle medarbejdere er desuden forsikrede.
14. Skader
Reklamation vedr. skader skal sendes på mail til info@renvia.dk med billeder samt forklaring.
Betonbordplader m.v. erstattes ikke ved skade, da skader kan ske ved brug af normale sæber.
PH-lamper i glas og Vilhelm Lauritzen lamper og andre dyre designer lamper. Da disse lamper er meget skrøbelige og går let i stykker, gør vi dem ikke rene. Hvis der fra kundens side er ønske om dette, frasiger vi os ansvaret herom. Der skal fra kundens side oplyses om disse lamper, så vi kan notere dette.
Derudover er det kundens eget ansvar og informere os om, kunstmalerier, spejle, hylder, borde, stole, mv. som ikke hænger så godt fast eller ikke kan stå fast og muligvis vakler, så vi er ekstra forsigtige under rengøring, bliver vi ikke informeret om dette i tide og noget af det gå i stykker frasiger vi os ansvaret herom.
15. Ændringer i kontaktoplysninger
Du er som kunde forpligtet til at give Renvia Rengøring besked, hvis der sker ændringer i dine telefonnumre eller e-mail adresser, da den løbende kommunikation og fakturering sker via e-mail, telefonsamtaler og SMS'er.
16. Vores medarbejdere
Har ren straffeattest.
Er fuld forsikrede.
Anvender arbejdstøj med logo.
Er fuldtidsansat.
Taler Dansk eller Engelsk
17. Opsigelse af rengøringsaftale
Privatkunder kan opsige uden varsel (dog med hensyntagen til punkt "6." samt punkt "6.1").
I praksis betyder det at man som privatkunde har henholdsvis 7 eller 14 dages opsigelsesvarsel.
Opsigelse skal ske ved opkald til vores hovednummer på tlf. 52 63 09 29 for at blive betragtet som værende gyldig. Opsigelse via SMS/e-mail vil som udgangspunkt ikke blive betragtet som gyldig opsigelse og vi vil derfor fakturere det halve beløb for den pågældende dag. Årsagen er, at SMS’er og e-mails alt for ofte ikke kommer frem pga. dårlig forbindelse og vi derfor alligevel møder op på adressen.